Sailor Moon .... <3

när jag va liten (kanske 7 elr 8 år) tittade jag varje morgon på Sailor Moon som gick på kanal 5 om jag nt minns fel. sen brukade jag å mina kompisar leka d i skolan X) jag va typ Sailor Moon, och sen va nån Sailor Mars och nån va Sailor Venus...:)
men sen slutade det att gå :( men man kan ju se det på www.animefreak.tv/watch/sailormoon-episode-1-online :D


Sailor Moon visades på svensk tv för första gången 1996, och det var TV4 som sände. TV4 valde emellertid att bara sända de två första säsongerna, Sailor Moon och Sailor Moon R. De gjorde även en del ändringar i översättningen. Till exempel blev en av Drottning Morgas manliga generaler, Zoisite, en kvinna i dubbningen, orsaken kan ha varit att Zoisite hade ett homosexuellt förhållande med en av de andra generalerna. De ändrade även Usagis namn till Annie och Minakos namn till Arianne. 




//A<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0